Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


M41-s dieselmozdony modellje

2009.07.28

 M41-sorozatnak modellje.

A mozdony építési menete a következő képen történt.          A mozdonyszekrény két oldalát készítettem el először. Mégpedig egyszerre, egy anyagból egymás tükörképeként. Ugyan így tettem a homlokfalakkal is. Az eljárás előnye hogy pl. az ablakok vagy maga az alkatrész hossza egy vonallal lett kijelölve, így azok vágási helye is egybe esik. Elkerülve azt a hibát hogy a két egyforma oldal közül valamelyik mérete eltérő. 

Az oldalak esetében, hogy minél több rész legyen egy anyagból kialakítva, így a fölösleges ragasztgatásokat elkerülve az oldal legnagyobb magasságát vettem alapul. Az így elkészült téglalapra (ami magába foglalja a mozdony mind a két oldalát) felrajzoltam az ablakok, ajtók stb. helyeit. Az ablakokat és az egyéb szimmetrikus részeket a két oldalon egyszerre vágtam ki hogy azok ugyan oda essenek. A már elkészült két oldalt levágtam a sztirollapról. Egymáshoz illeszteve Elég jó eredményt értem el egyformaságból. A pontosság kedvéért, a két oldalt az élek mentén egybecsiszoltam. Az eljárás ugyan ez volt a hjomlokfalak esetében is.

A tető egy kissé bonyolultabb volt. Egy kis számítást igényelt a tető kiterített méreteinek meghatározása. Sok méricskélés és fényképnézegetés előzet meg.

A kiterített tetőre bekarcoltam felrajzoltam a szellőzőket, levegőszűrők, hűtő ventilátorok helyeit. A tető meghajlításához 3 sablon készült aminek az íve meg eggyezik a tető középső részével. Az íves résznél

Kép

Kép

Kép 

Kép

 

Kép

Kép

Kép

Kép

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

modell13@citromail.hu

(modell13, 2009.09.10 20:02)

Szia azt kérdezném én meg hogy sztirol lapot honnan lehet szerezni léccives válaszolj mert non fontos lenne.

kicsikrisz@root.hu

(Krisz, 2009.07.29 20:21)

Szia ezt lécives írd le hogyan csináltad mert ez a kedvenc mozdonyom és meg csinálnám én is csak mikor hozzákezdek elakadok mindig.