Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


MÁV 326 267

2008.10.15

A MÁV 326 sorozatú mozdonyának egy Miskolcon félreállított példánya volt az ami miatt a vasút iránti érdeklődésem beindította.

Gyanítom hogy  a 326-267-pszu. gép lehetett Miskolcon ami jelenleg Istvántelken várja sorsa jobbra fordulását. Ezt ugyan biztosra mondani nem tudom csak gondolom mert emlékeimben egy ugyan ilyen állapotú gépre emlékszem. 

A mozdony építését kivételesen nem a karosszériával hanem a hajtás építésével kezdtem. A hajtáshoz a BTTB V36 mozdony csigatengelyét és az alapkészletes gőzmozdony kerekeit de az alapkészletes villanymozdony kerekeinek tengelyeit használtam. Erre a párosításra azért van szükség mert a gőzös kerekei a küllőket nem számolva méretben jók. A külső keretes kialakítás miatt viszont egy olyan megoldásra van szükség ahol a kerekeken kívülre kinyúlik a tengely. Tehát az alapkészletes gőzös kerekeit ráhúztam az alapkészletes villanymozdony tengelyeire.

 

(A képeken, a tengelycsere még nem történt meg.)

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

 

 

 

 Motorral megforgattam a csigahajtást. kitűnően működik.

A motor a szerkocsiban fog helyet kapni ahonnan kardántengely és egy lassító fogaskerék áttétel fogja továbbítani a nyomatékot a csigatengelyre. Azért választottam ezt a megoldást mert így nem kerül motor a mozdonysátorba csak egy kardántengely és a mozdony is jobban súlyozható!    A motort egy régi Piko mozdony szerkocsijából kivágott és méretre reszelt szénimitáció takaraja.

A mozdony hiába elég egyszerű felépítésű mégis gőzmozdony révén, sok apró különálló alkatrészt tartalmaz aminek modellezése nem egyszerű számomra, mert olyan kicsik is lehetnek amiket megfogni is nehéz, nem hogy megmunkálni kézzel.

 

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.