Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


TT NOHAB pályakotró

2008.01.20

        A BTTB-s NOHAB-ok pályakotrója és kasznija között egy elég tekintélyes rés tátong. Állítólag a gyár ezt azzal magyarázza hogy ilyen kis méretbe már nem lehet megoldani szebben. Pedig már abban az időkben is volt hogy N-es mozdonyoknál is megoldották ezt a problémát.Kép

        Elhatároztam hogy levágom a forgóvázról a pályakotrót és áteszem a kasznira. A vágás helyét a amennyire csak lehetett a pályakotróhoz legközelebb tettem meg. A forgóvázba az első tengely elé egy kicsi műanyag kozkát ragasztottam be, hogy a forgóváz ne veszítse el a merevségét. A pályakotró belsejéről lecsiszoltam minden fölösleget, hogy egyrészt a forgóváz ne akadjon bele sehova, másrészt hogyha felkerül a helyére akkor akadálytalanul vissza tudjam tenni a kasztnit az alvázra. Egy 1mm vastag műanyag lapra körberajzoltam a pályakotró felső részét és az így elkészült minta alapján kivágtam. Ráragasztottam a pályakotróra és teljesen összecsiszoltam. Erre azért van szükség, mert különben az ütközők 1 mm-el magasabra kerülnek , másrészről pedig az eredeti gépekhez képest is hiányozna egy ilyen darab.  Felragasztottam, vigyázva hogy pontosan a helyére kerüljön és egybecsiszoltam a kasztnival az egészet. A kupplungot egyszerüen csak beragasztottam a helyére és a fölösleget belülről levágtam. Nem tapasztaltam még a legkisebb ívbe sem hogy valami hátrányt jelentene hogy nem tud vízszintes irányba elmozdulni. Egy kocsi sem siklott ki mögötte. ezek után jöhetett a festés ami nem sikerült, ki kell javítanom. 

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.