Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


TT V41 523

2008.10.05

A mozdony modellezése nem egyszerű feladat, mert eléggé bonyolult forma és tele van szellőző nyílásokkal.Kép A belső szerkezet számára sincs túl sok hely benne, ezért csak az egyik forgóvázat sikerült meghajtatni a motorral. A karosszéria floppy lemezből készült, a szellőzőrácsok pedig CD tokok recés széleiből.

A mozdony építést a hosszabb géptér oldalaival kezdtem. A méreteket felrajzoltam az anyagra, kivágtam a szellőzők és az ajtók helyeit és ide beragasztottam az ugyancsak méretre szabott széleit a CD toknak. Ezt követően vágtam csak ki az egész elemet a műanyag lapból, mert így elkerültem azt hogy a szellőzőnyílások mellett a műanyag elrepedjen. Ezeket a műveleteket az összes kellő elemnél megismételtem, persze ahol kellett utána reszeltem, csiszoltam. A fülke tetejének alakja egy torz + jelhez hasonló forma. Ahhoz hogy minél jobban felvegye a tető formáját, meg kellett hosszirányba hajítani. Szerencsére a Floppy lemez anyaga nem törik könnyen és nem is annyira rugalmas ezért könnyen felveszi a kívánt ívet. Amikor már passzolt a fülkéhez akkor ráragasztottam és összecsiszoltam a fülkét a tetejével. Az eredeti gépen a fülkét és a géptereket egy gumiszalaggal kötötték össze. A modellezését nem gumiból oldottam meg, hanem 3db,2 féle vastagságú műanyag lappokkal. A gépterek, a fülkéhez eső keresztmetszetével megegyező méretű darabokat vágtam ki a vékonyabb anyagból, a vastagabb anyagból pedig ezektől 0,8mm-el kisebbet. A véknyabb anyagból 2-2 darabot készítettem, a vastagabból 1-1-t. Az alkatrészek kivülre eső részét lekerekítettem majd a két vékonyabb közé beragasztottam a vastagabbat, úgy hogy alulról az élek egy sikba legyenek. Hogy ez az alkatrész ne ossza meg a kasztni belsejét, kivágtam a fölösleges részeket , így egy "u" alakot katam. A kész modulok összeragasztása után végre kezdett hasonlítani az eredeti gépre. Az éleket finom csiszolópapírral lekerekítettem, majd a egész felületet felpolíroztam.

Kép        A forgóváz is floppy lemezből készült. A kerekek a BTTB BR23-s mozdony szerkocsijának a kerekei. Méretük megfelelő ráadásul még küllősek is. Problémát csak a tengely átmérője okozott, mert a saját készletemből nem találtam volna rájuk fogaskereket, ezért sima BTTB-s mozdonyok tengelyeit használtam fel. Ezért a hajtott forgóváz kerekeibe, fél milliméterrel tágabb lyukat kellett fúrnom.

A csigahajtás ugyan az mint akármilyen mozdonyba. Vagyis egy tengelyre felhúztam egy sima fogaskereket és a két végére pedig a csigakerekeket amelyek kapcsolódnak a kerekekek tengelyein lévő fogaskerekekhez.   Az áramfelvételt a BTTB BR118 mozdonyában alkalmazottak szerint oldottam meg.

Kép

Kép

Kép

Kép

 

 

 

 

 FOLYT.KÖV:

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

knorbi99@gmail.com

(Norbi, 2012.08.30 08:54)

Üdv!

Érdeklődnék, hogy milyen furatú kardántengelyt használtál és mekkora a motor illetve hány ágú a tekercselése. Világítást építettél be? Ha igen akkor milyen LED-et használtál? Mennyi idődbe tellett?

Üdv:Norbi

kicsikrisz@root.hu

(Krisz, 2009.07.10 21:52)

szia ezt én is lemásolnám csak H0 méretben csak annyi lenne a kérdésem mennyi idő alatt készült el hogy számítsak rá:D válaszodat előre is köszi